Šta sam iskopala na ruševinama biblioteke, epizoda: 2016

Prošla je još jedna Čitam/Čitaš trampa.

Ove godine, moj omiljeni događaj u junu mesecu trajao je samo jedan dan. Hoćete li se iznenaditi ako vam kažem da je to zbog nedostatka finansija? Ipak, aplauz za organizatore jer je program i ove godine bio vrlo zanimljiv (dečja radionica, kaligrafsko pisanje citata, poznati čitaju poeziju, tribina o tome kako postati pisac); nije da sam ja propratila sve segmente istog, jer sam jurila knjige i ćaskala sa divnim ljudima sa kojima sam došla i koje sam na Kosančiću srela ali znam ljude koji jesu pratili i verujem im kad kažu da je bilo super. 🙂

O samom festivalu pisala sam prošle godine – klik ali ako vas mrzi da klikćete, evo o čemu se radi u najkraćim crtama. Centralni događaj festivala je trampa knjiga. Vi donesete knjige za koje mislite da im iz nekog razloga nije mesto u vašoj kućnoj biblioteci i zamenite ih za neke privlačnije naslove. Kako godine prolaze, ljudi dolaze sve bolje i bogatije opremljeni, tako da bih rekla da je Čitam/Čitaš prirastao za srce velikom broju knjigoljubaca te se iskreno nadam da će se naša junska druženja na Kosančiću nastaviti i narednih godina.

Moj ovogodišnji ulov je šarenolik i, iako je princip trampe naslov za naslov, broj knjiga koji sam donela kući premašio je broj knjiga koje sam ostavila na ruševinama biblioteke. Za to je u najvećoj meri kriva Vedrana, vama možda poznatija kao Cajka sa kandžama :smajlisazaljubljenimpogledom. Možda je sad pravo vreme da vam kažem da će se u tekstu naći i neke interne šale kao ova sa smajlijem sa zaljubljenim pogledom, tako da ih samo zanemarite kao moje trabunjanje.

Nego da se vratimo na knjige. Desilo se da sam ja fotku svojih knjiga za razmenu objavila na Instagramu. Ako niste primetili, ja sve objavljujem na Instagramu jer je to jedna teška droga. I onda je Cajka rezervisala dva naslova iz moje gomilice i ja sam sa njenog spiska izdvojila dva naslova,  ali onda kad smo se (konačno!) susrele, Cajka je dobila svoja dva naslova, ja sam od nje uzela pet. Mislim, ja sam stvarno htela samo dva ali eto, nismo mogle da se odlučimo za jednog Lavkrafta pa sam dobila tri naslova plus još roman Pogan, poljskog autora Vojćeha Kučoka. Vodile smo se onim 3+1 gratis.

1

E baš usred ćaskanja sa Cajkom, naletesmo na još jedno drago blogersko lice, a to je Sandra sa bloga Stsh’s Book Corner. I sa Sandrom sam se menjala: Proročanstvo Romanov za Tigrovu ženu. 🙂 Nemam fotku Tigrove žene jer sam je dala Ljilji da pročita.

Tu smo započeli jednu vrlu finu i nadasve zabavnu konverzaciju o značaju Isidore Bjelice za srpsku književnost. Toliko smo se uneli u priču da sam ja tačno izgubila pojam o vremenu i ispalila svoje drugarice. Umalo da me se javno odreknu, tako da im se sada javno izvinjavam i još jednom moram da kažem nisam ja kriva nego Sandra, njen muž Dušan i Vedrana. I Isidora Bjelica. ❤

Idemo dalje, idemo dalje.

Prva knjiga koju sam uhvatila bila je zbirka priča Vašingtona Irvinga pod nazivom Rip Van Vinkl. Izdanje je Reč i misao, nikad dosta njihovih knjižica, pa tako i sa ovog festivala donesoh kući jednu. Nisam, kao što znate, neki veliki ljubitelj kratkih priča ali ako je suditi po Legendi o Sanjivoj dolini, gospodin Irvnig i ja ćemo postati odlični drugari. 🙂

Zatim sam u nizu uhvatila Čajni klub profesora Nikolića, inače delo Bojana Medića, onda Moj krivotvoreni život Pitera Kerija i Mango Ljubice Arsić.

2

U principu me najviše zanima roman Ljubice Arsić. Mislim da sam možda pogrešila što Čajni klub nisam ostavila nekome ko voli Tolkina ali sad šta je tu je, menjaću je sledeće godine.

Našla sam i nekoliko društveno angažovanih knjiga. Dve se tiču feminističke teorije: Postajanje ženom Adriane Zaharijević i Feministička teorija: od margine ka centru Bel Huks (koju možete ovde naći i u e-formatu). Treća knjiga je zbirka priča Pristojan život, u kojoj su sabrane, kako na koricama piše: lezbejske kratke priče. Mislim da mi se majka malo šokirala kada je videla naslov.

3

Našla sam i nešto (kao) za školu. Reč je o knjizi Drugo lice, autorke Jasmine Lukić, u kojoj su sabrani eseji o savremenim srpskim pesnicima.

Među knjigama za menjanje našla sam i roman Igora Marojevića, Majčina ruka. Ništa Marojevićevo nisam čitala, tako da sam ugrabila priliku kad mi se ukazala. Našla sam još i Izgubljene dnevnike Adrijana Mola, jeeej! ❤

4

Za Draškovićevu Noć đenerala, dramsku verziju Oca na službenom putu i ilustrovanu enciklopediju o Titu, menjala sam se Kaćom koju možda prepoznajete kao Kokuza, najdražeg bekriju tj. Samostalnu umetnicu  čija je budućnost neizvesna.. 🙂 I menjale smo smo se pošteno, 3 za 3. Otac je bio u fazonu: gde Tito i Draškovič idu zajedno, majke ti mile?! 😀 Al ono, do sada je već trebalo da naviknu da sam ja hodajuća kontradiktornost tako da sorry, roditelji. 🙂

PicMonkey Collage

I na kraju, moram da priznam da sam varala.

Za jednu svoju knjigu uzela sam četiri Sunđer Bob slikovnice. U svoju odbrannu reći ću sledeće: nisam imala više knjiga, nisam uzela sve Sunđer Bob slikovnice i moje kumče marmunče stvarno, ali stvarno obožava Sunđera koji živi u ananasu na dnu mora (sva je na mene). Ko prizna pola mu se prašta, je l’ da? 🙂

Jeste li vi bili na trempi? Kakav je vaš ulov? 🙂

 

 

 

 

7 thoughts on “Šta sam iskopala na ruševinama biblioteke, epizoda: 2016

  1. Divno, moraću da se pridružim naredne godine! Lakše ću se tako otarasiti knjiga koje ne želim više, nego kroz svoj giveaway. 😀 A kad smo kod giveaway-a, sad kad vidim da voliš Adriana Mola, možda i promenim ono što sam ti namenila. 😉 Samo se javi kad osmisliš paketić. 🙂
    Od knjiga koje si uzela čitala sam Čajni klub, ok je, mada je više za pasionirane istoričare i obožavaoce Tolkina, kako si sama i zaključila.

    Like

  2. Divno. I ja se iskreno nadam da ću sledeće godine ( konačno!!!) moći da se pridružim trampi. Jako mi je zanimljiv koncept razmene. Sto se tiče tvog ulova čitala sam samo Draškovića ( volim ga i cenim kao pisca) i imam Kusturičinog Oca ali ga nisam čitala. Ah, da …poznajem i slikovnice Sunđera iz ananasa na dnu mora :-))))))

    Like

    • Nadam se i ja da se vidimo sledeće godine! 😊 Drašković me je oduševio Nožem ali Noć đenerala me je duboko razočarala. 😦 Postao je prva knjiga na gomili za razmenu sledeće godine. 🙂 A Sunđer je car potpuni, sav šupljikav jer to je fora. ❤

      Like

Leave a Reply

