Velika očekivanja

Pojavila se nova mamipara za knjigoljupce.

Reč je o KZM Kutiji, projektu koji su, za sve nas koji se ložimo na knjige i knjiške stvari, osmislili dragi ljudi iz Knjižare za mlade. Kakav je to projekat, pitate se vi? Princip je u suštini isti kao i kad je u pitanju Infinity Book Box: paket se naručujete na slepo, jedino što znate da se u njemu nalazi knjiga i nešto vezano za čitanje. Cena KZM Kutije je 600 dinara, sa poštanskim troškovima je izašla 890 dinara. Formular za naručivanje i ostale informacije vezane za kutiju iznenađenja, možete pronaći na sajtu Knjižare za mlade, kao i na njihovoj Facebook stranici.

Sad kada smo ove tehničke stvari naveli, možemo da se pozabavimo sadržajem. KZM Kutija obilikom podseća na OwlCrate pakete, koji su, čvrsto verujem, inspirisale obe domaće kutije.

20160413_110256

Kako već izvesno vreme pratim recenzije na sajtu Knjižare za mlade, a jedared sam čak osvojila i knjigu Ja sam Malala u jednoj od njihovih nagradnih igara, moram da kažem da su moja očekivanja bila, a to vidite i iz naslova, baš velika. Imajuću u vidu izdavačke kuće sa kojima su kontaktu, kada sam sinoć konačno otvorila svoj paketić, prvo sam iz njega izvukla knjigu, nadajući se da će me naslov baciti na kolena i da ću konačno moći da objavim svetu, a najviše roditeljici koja je zabrinuta zbog mog rasipničkog života, da se uloženi novac isplatio.

20160413_112634

Pa nisam baš bačena na kolena…

Knjiga koja se našla u prvoj KZM Kutiji jeste Miris nasleđa, autorke Drine Steinberg. Reč je o prvom delu triologije Purpur Arkone. Autorka je rodom iz naših krajeva, rođena je u Nemačkoj, a živi i radi na relaciji Srbija – Oman. Na Goodreads-u još vidimo da voli i Dilana Doga (jeeej!) i da je svom romanu dala svih pet zvezdica. Uvek sam nalazila da je ocenjivanje sopstvenog dela malo čudnjikavo, naravno da ćeš sam sebi da daš najviše ocene, al to je već neka druga tema.

Elem, Miris nasleđa, a i cela triologija, bi trebalo da budu spoj fantastike i slovenske mitologije, na sajtu knjižare Delfi iz komentara čitalaca vidim da je tu i ljubavna priča. To samo po sebi nije my cup of tea, ali evo na Goodreads-u stoji da je četvoro mojih prijatelja označilo ovaj naslov kao potencijalno štivo. I kako je reč o ljudima u čiji ukus ne sumnjam, pružićemo šansu ovoj storiji. Plus, međ komentarima na sajtu pomenute knjižare se muškim čitocima savetuje da imaju strpljenja, što mi je posebno zagolicalo maštu. 😀

Kanda mi je malo bez veze to što je reč o prvom delu triologije. Jer šta ćeš posle sa tom knjigom: ako ti se svidi, moraš ili da kupiš preostala dva nastavka ili da svoju sreću oprobaš u biblioteci, nadajući se pritom da naslov nije popularan u narodu. Ako ti se ne svidi, ne možeš da je proslediš nikome, jer je reč samo o prvom delu…

Ah, da! Primerak koji smo dobili je potpisan, što je onako baš fini znak pažnje. 🙂

No, pređimo na ostale stvari u kutiji.

Sledeće što mi je privuklo pažnju jeste narukvica. Imala sam sreće sa bojama, ali avaj! ne i sa veličinom. 😀 Tako da, Ljubinka sestro, znam da čitaš ovo: pokloniću ti nju za rođendan. 🙂

20160413_140450

Narukvičica je baš sipatična, ali odakle se u paketu stvorila, to ne znam da vam kažem jer o njoj nema nikakvih podatka. Što nije baš pohvalno, jer sve i da je kod Kineza kupljena, red je da nam se to i predoči.

Očekivano, deo ovog paketa su i bookmarkeri. Komada: tri: dva prate knjigu i pružaju nam uvid u prisustvo autorke na društvenim mrežama, treći je sa sajta BookDepository.

20160413_113100_001

 

I na kraju dolazimo do dela koji možemo nazvati Misterija bele koverte. U njoj su se, prijatelji moji, našla četiri papira sa citatima: dva malešna i dva u formatu A4. Da, četiri obična papira sa odštampanim citatima. Kao što već neki od vas znaju, ja volim citate do iznemoglosti i nemam problem sa njima. Naprotiv. I ne znam da li se ovi koje smo dobili razlikuju od paketa do paketa, meni su zapali stvarno fini.

20160413_141056

Ono što mi u ovom slučaju smeta jeste sledeće: ovo mogu i sama da uradim i to za mnogooo manje novca. Citati su ok, samo napravite od njih bookmarkere. Nalepnice. Magnete. Priveske za ključeve. Čisto sumnjam da bi ulaganje u npr. bookmarkere sa citatima bilo toliko da ne se ne bi nadoknadilo kroz prodaju paketa. Mislim, žao mi je ako se neko nađe uvređen ili ako ispada da ne cenim nečiji trud. Stvar je u tome da novac izdvojen za ovu kutiju nije mali, naročito ako ste još uvek finansijski zavisni od roditelja (a negde stičem utisak da je najveći broj onih koji kupuju ove pakete upravo u toj kategoriji) i svako ko se odlučio za kupovinu zaslužuje više od četiri papira sa citatima. Ah, da! I slike koju nikako ne mogu da povežem sa ostatkom paketa.

20160413_112930

I na kraju, šta reći?

Poprilično sam razočarana. 😦 Kao što rekoh, znam i pratim rad Knjižare za mlade i sve mi ovo deluje dalekooo ispod njihovog nivoa. I tu ne mislim na izbor knjige, već na sve ostale prateće elemente. Kao da je sve rađeno bez nekog plana, ajd da potrpamo neke stvari u kutiju i teraj. 😦

No, hajde da kažemo da se prvi mačići u vodu bacaju (mačići koji su sa sobom odneli i naše hiljadarke). Nadajmo se da će sledeći paket biti mnogo bolje isplaniran i odrađen, ako ništa onda zbog činjenice da se mora voditi računa i o konkurenciji, kako je to primetila i koleginica Sandra. (klik)

9 thoughts on “Velika očekivanja

  1. “No, hajde da kažemo da se prvi mačići u vodu bacaju (mačići koji su sa sobom odneli i naše hiljadarke).”

    I ja imam neka podeljena osećanja. S jedne strane, ajde dobro, prvi put je, ali s druge strane, kao što je neko na instagramu lepo primetio: nemate drugu šansu za prvi utisak. Ako je već moralo nešto da se odradi ofrlje (a stvarno mi ne pada bolji termin na pamet), onda je to svakako trebalo ostaviti za neki drugi put, nikako ne za prvi. Žao mi je što je ovako ispalo, naročito što se “znamo”, zato sam se i trudila da ne budem oštra, i nadam se da će im iskrena kritika pomoći da budu bolji u budućnosti. :/

    Iiii hvala što si me uključila u post. ❤

    Like

    • Ja nisam mogla da se suzdržim, baš sam bila razočarana. 😦 Taj utisak da se nisu potrudili, kao da su radilibu poslednjem trenutku, to me je najviše razočaralo. Iskreno se nadam da će se više potruditi sledećeg meseca, ovakvi projekti zaista imaju potencijal, šteta da ga ne iskoriste.
      Nema na čemu. 🙂 ❤

      Like

  2. Znaći IBB verzija 2 😀
    Nekako deluje kao da su spakovali stvari za skladištenje na tavan, pa vam greškom poslali..
    Kad smo već kod greške, jesam li ja jedina kojoj nije stigao IBB?
    Totalno sam zbunjena.. Ne znam više da li da očekujem paket ili ne..
    A taman poručih prvi put i ponadah se dobrim sitnicama..

    Like

    • Upravo. Kao da su odlučili da se reše viška stvari. 😦 IBB nije nikome stigao, koliko je meni poznato. Ne znam zašto kasne, nisam naišla na bilo kakvo obaveštenje. Nadam se da će stići za koji dan.

      Like

  3. Prvo, ideja mi je super. Drugo, ideja je zeznuta jer pogoditi nekome knjigu je baš baš zeznuto i ja se uopće više ne pačam u to kad darivam. No dobro, uzmimo da se KZM bavi određenim uradcima i da se zna što nudi, svejedno mi je žao na što liči ostatak kutije i slažem se s tobom da je bez veze. Kao da je netko, tko se tim bavi, otišao na bolovanje i zaposlio svog susjeda da radi na projektu, a on je ubacio u kutiju sve što misli da bi žena knjigoljupka voljela. citat dva, neki nakitić, neki bukmarkić, i hopla, zatvori kutiju i riješena stvar.

    Like

    • Upravo. Knjiga, naravno, ne može svakome da se dopadne, i to je skroz ok, takav je princip. Ali ostalo… Ispalo je jako neprofesionalno, baš kao što kažeš: kao da je neko zaposlio nekoga ko veze s vezom nema. 😦

      Like

Leave a Reply

