Nova godina, novi izazovi

I dođe tako 2016. i sa njom dođoše neki novi izazovi. Neki su mi nametnuti, neke sama sebi namećem, ali to sad nije preterano bitno. Razlog našeg okupljanja danas jeste Popsugar reading challenge. Videh ga prvi put kod Stsh, u njenom knjiškom kutku. Ona je prošli uspešno privela kraju, verovatno je krenula sa novim (note to myself: PROČITAJ SVE ZAOSTALE TEKSTOVE VEĆ JEDNOM!) i meni se dopalo pa sam se odlučila da ove godine i ja oprobam. Generalno sumnjam da ću uspeti jer ove godine imam dosta lektire koju valja pročitati i kad kažem dosta mislim na pojma-nemam-kada-ću-da-živim količinu literature, al dobro… Proba se ne naplaćuje. 🙂

Ovo je moja trenutna lista. Vrlo je moguće da će se naslovi menjati, neke stavke još nisam ni popunila. Tipa: romansa koja se dešava u budućnosti. Ili knjiga iz biblioteke: ako ćemo iskreno, a hoćemo jer je ovo jedan fini i kulturni blog, skoro sve pročitane knjige biće iz biblioteke. 😀 Evo naslova koje sam odabrala:

  • Knjiga zasnovana na bajci

Uspavana i vreteno, Nil Gejman. Bogume, ništa drugo nisam našla, ali nisam baš ni pažljivo tražila, tako da može biti da ću ovaj naslov promeniti.

  • Dobitnik nagrade National Book Award

The Color Purple, Alice Walker. Tehnički, ovo sam započela prošle godine, ali kad sam videla da je osvojila ono što je meni potrebno za izazov, stala sam i završiću je već koliko večeras. 🙂

  • YA bestseller

Daću ti sunce, Džendi Nelson ili Umiruća, Erl i ja, Džesi Endruz. Ili Obilje Katarina, Džon Grin. Ili bilo šta iz Urban Reads-a.

  • Knjiga koju nisi čitala od srednje škole

Ana Karenjina. ❤

  • Knjiga čija se radnja odigrava na tvojoj rodnoj grudi 

Brodolom, Vlada Arsić.

  • Knjiga prevedena na engleski

Biće to neko delce Fransoaz Sagan, nisam joj se dugo vraćala.

  • Romansa koja se dešava u budućnosti

Može neki predlog, molim vas? 🙂

  • Knjiga čija se radnja odvija u Evropi

Rat nema žensko lice, Svetlana Aleksijevič. Hvala Deda Mraze. ❤

  • Knjiga koja ima manje od 150 str strana

Babetina gozba, Karen Bliksen.

  • NY Times bestseller

Devojka iz voza, Pola Hokins. Ili Sva svetlost koju ne vidimo, Entoni Dor.

  • Knjiga koja će biti ekranizovana 2016.

Inferno, Den Braun. To bi trebalo da bude interesantno iskustvo, pošto ja uopšte nisam Braunov fan.

  • Preporuka od nekog koga sam tek upoznala

Zimski dvorac, Džon Bojn. Tehnički, nisam je dobila od osobe koju sam tek upoznala, prisluškivala sam razgovor dok sam čekala da platim knjige u Vulkanu, al neka ta informacija ostane među nama. 🙂

  • Self improvement 

Neki naslov Ekarta Tolea, ali sam otvorena za sve predloge.

  • Knjiga koju možeš pročitati u toku jednog dana

Oskar i gospođa u ružičastom mantilu, Eril Emanuel Šmit

  • Knjiga čiji je pisac poznata ličnost

Skupljanje vune, Peti Smit. Jedva čekam! 🙂 (cikne od sreće)

  • Politički memoari

The Romanov sisters, Helen Rappaport. Uopšte ne znam da li biografija sestara Romanov potpada pod političke memoare, ali kako je njihova sudbina bila uslovljena političkim zbivanjima, ja sam bila toliko slobodna da ovaj naslov uzmem u razmatranje.

Pored ove, još uvek sam u potrazi za knjigom When we were Kennedys, Monica Wood. Ako je nađem, života mi, ovo će biti kao Sofijin izbor. 😦

  • Knjiga koja je bar 100 godina starija od tebe

Braća Karamazovi. Tanja Popović likes this.

  • Knjiga koja ima više od 600 strana

Rat i mir. Tanja Popović likes this, again.

  • Knjiga iz Oprinog kluba

Jaoooo, nemam pojma. Poprilično sam sigurna da će to biti Paramparčad. Džejmsa Fraja, ali ne znam, ne znam. To je Oprin klub, želim da pročitam sve. 😀

  • SF roman

Solaris, Stanislav Lem. Ili Hakslijev Vrli novi svet. Videćemo.

  • Knjiga preporučena od člana porodice

Korenje, Ana Rodić

  • Grafička novela (?)

Neki predlog? Neko? Bilo ko? Može li Dilan Dog? 

  • Knjiga objavljena u 2016

Videćemo.

  • Knjiga čiji je glavni junak po zanimanju isto što i ja

Mmm, pa ja nisam baš najsigurnija šta sam po zanimanju, tako da razne stvari dolaze u obzir, od Online devojke preko Dadilje Mek Fi do nekog ljubća o nesrećnoj ljubavi studentkinje i književnosti i… Dalje dopunite sami, sve moje ljubavi su nesrećne. 😀

  • Knjiga čija se radnja odigrava u letnjim mesecima

Gospođica Julija. Trenutno mi ništa ne pada na pamet, a ovo mi treba za ispit…

  • Knjiga i njen prequel

Našla sam na Goodreads-u nešto što se zove Havisham, a napisao ga je izvesni Ronald Frame. I kako je to štivo o mojoj omiljenoj gospođici Havišam, ja to moram da pročitam. Kako je moja potraga za elektronskim izadanjem bila neuspešna, sve mi se čini da će storija životu pomenute gospođice biti moja prva kupovina sa sajta Book depository. Ako je neko ipak nađe na netu, javite mi da ne trošim novce koje moja sestra zarađuje po belom svetu (hvatam na patetiku, sažalite se 😀 )

  • Ubistvo i misterija

Nisam još odlučila. Neka Agatina, vrlo verovatno.

  • Knjiga koju je napisao komičar

Biće neka knjiga Stivena Fraja. 🙂

  • Dystopian novel

Izabrala sam Peti talas, na Goodreads-u kažu da može, tako da biće to.

  • Knjiga sa plavim koricama

Klub božićnih kolačića, Ann Pearlman

  • Knjiga poezije

Crni molitvenik, Marko Tomaš

  • Prva knjiga koju ugledaš u knjižari

Javiću vam kad uđem u knjižaru.

  • Klasik XX veka

Istočno od raja, Stajnbek

  • Knjiga iz biblioteke

Biće to stvar trenutnka. 🙂

  • Autobiografija

Od svih autobiografskih knjiga na ovom svetu, ja sam se odlučila za J..e li vas ego, Ingrid Divković. Kao nije skroz autobiografska, ali toliko me smaraju ljudi da je pročitam, pa sam je ugurala ovde.

  • Knjiga o putovanju

Gradovi na papiru, Džon Grin. Kao nije o putovanju, ali ima deo koji je o putovanju, pa sam ja eto odlučila da bude ta, jer baš baš baš želim da pročitam tu knjigu.

  • Knjiga o kulturi koju ne poznaješ

Memoari jedne gejše. Za sada, ali ako nađem nešto o Indijancima, menjam sigurno.

  • Satirična knjiga

Biće neki Kišon, verovatno Pomozi svetu na svoju štetu.

  • Knjiga čija se radnja događa na ostrvu

5 prijatelja na ostrvu Kirin. 🙂 Ili Ostrvo doktora Moroa, šta mi prvi dođe pod ruku.

  • Knjiga čija radnja garantuje zadovoljstvo

Harry Potter. ❤

 

*Eto tako. Valjda nisam preskočila neki zadatak, ako vidim da jesam, dopuniću. Slobodno mi dajte neke predloge, jer kao što već rekoh, ova lista nije konačna. 🙂

Hoće li se još neko upustiti u ovu avanturu? 🙂

12 thoughts on “Nova godina, novi izazovi

  1. Ne znam da li cu se upustiti u ovo, ali bih ti kao misterija i ubistvo preporucila “The Ice Princesses” od Camille Lackberg, to je prva u seriji. Ne znam da li su kod nas prevedene. Slaba sam na skandinavske krimice.

    Like

  2. Tanja Popović likes this, and so does Veka! ❤ Ne samo "Rat i mir", već ceo izazov!
    Kao što znaš, moja jedini reading chalenge za 2016. je spisak literature za srpsku književnost 20. veka (Jerkov likes this), ali čim to uspešno završim, razmatram mogućnost da ponovo postanem koleginica blogerka, kao što si mi u novogodišnjoj poruci i poželela, i pridružim ti se u avanturi. Jeeej, eto motivacije! 😀
    Ako već tražiš ljubić o studentkinji književnosti, zašto 50 nijansi nije na tom počasnom mestu, moliću lepo? 😀

    Like

    • Taj sam već pročitala, nije mi baš stalo da ga čitam opet. 😀 Al ako objavi peti deo… Znaš da neću moći da odolim. 😀
      Eeee sad kad to prebrineš u januaru i onda diplomski i već tamo od početka marta vidim prvi post: Kako sam se vratila međ blogere i odmah suočila sa izazovom! 😀 Slododno iskoristi naslov, ne tražim nikakvu naknadu. 😀

      Like

  3. Ahahaha, Tanja Popović (ipak, bolje ona nego Stojanović) xD
    Za romansu imam predlog, ako nisi čitala: “Leva ruka tame”, Ursula Le Gvin. Malo je reći da je odličan roman. Spisak distopija sam ti već ostavila na svom blogu 😉
    Btw. sad si me zainteresovala za gospođicu Havišam, ko je prvi nađe neka javi! 🙂

    Like

Leave a Reply

