Ležanje (i režanje)

Kao i sve stvari u životu, tako i postoperativni dani imaju svoje prednosti i mane. Najveća prednost su pokloni i pažnja koju dobijate od okoline, a najgora mana, u mom slučaju, jeste činjenica da ne mogu da jedem čvrstu hranu. Ništa. Ni kiflu. Čak i Plazmu moram da držim u čaju dok ne postane potpuno gnjecava pa tek onda mogu da je pojedem. Reći ću još samo to da sok od jabuke ne želim više očima da vidim.

No kako sam ja jedno veselo biće, zadržaću se na finim stvarima koje je ovaj nemili događaj doneo.

Najpre, tu je činjenica da sad vidim koliko me ljudi zapravo voli. Aaaw, raznež kad se samo setim kako su me drugari posetili jednog vrelog dana, sasvim iznenada iako sam im rekla da ne dolaze. I da, doneli su poklone, živi bili. Živko the flower je bio kralj IX odeljenja Prve hirurške, nema sestre koju nije oduševio.

20150531_232322
Živko the flower, slikano mobilnim aparatom. Uživo je još lepši. 🙂

E sad, porodica se, naravno, okrenula samo meni, svi članovi našeg malog kolektiva brinuli su samo o jednoj stvari: da meni bude fino. A ja sam opet bila tako nervozna tih dana da sam samo plakala i urlala na njih, siroti ljudi. Trebalo mi je malo vremena da se naviknem da nisam u potpunosti sposobna da se brinem o sebi i da je ok pustiti ljude s vremena na vreme da ti skuvaju čaj i sipaju sok. Kad sam to skopčala, mogao je da počne najbolji deo oporavka, poznat pod nazivom Plandovanje.

Stvar je u tome što ne smete da podižete ništa teško, niti smete dugo da budete u pokretu, bar dok vam ne skinu konce. I šta čovek onda da radi nego da legne i gleda filmove i čita knjige. I evo sad ide lista stvari koje sam pogledala i pročitala dok sam ležala (i režala).

Knjige:

  1. Pohođenje, Dženi Epenbek (Jenny Erpenbeck)

Pre jedno pola godine, mislim da već ima toliko, Geopoetika, inače izdavač knjige Pohođenje, organizovalo je neku rasprodaju knjiga. Među naslovima koje sam odabrala za sebe bio je i ovaj, ali zahvaljujući manjku organizacije kojim sam zaražena, nisam kupila ništa. A onda mi je SaVesna donela u hospital. Sasvim slučajno, bez ideje o tome da sam baš taj naslov želela da kupim.

Elem, to je jedna vrlo interesantna storija o ljudima. Priča se proteže se kroz ceo XX vek, a caka je u tome što je glavna junakinja ovog kratkog romana zapravo jedna kuća. Nešto kao Andrićeva ćuprija na Drini, tako i ova kuća na obali jezera postaje mesto prelamanja raznih sudbina.

Plus, spisateljičin stil je krajnje interesantan i ja sam odugovlačila sa čitanjem samo da bih u njenom pripovedanju uživala što duže.

Veko, hvala još jednom.

  1. Eleonora i Park, Rejnbou Raul (Rainbow Rowell)

Dvoje tinejdžera, Eleonora i Park, sreću se u školskom autobusu. Ne razgovaraju sve dok Park ne primeti da Eleonora krišom čita stripove uz koje on skraćuje vreme do škole. Park najpre počinje sporije da okreće stranice, a zatim stripove okreće tako da joj olakša čitanje i, just like that, rodiće se prava tinejdž romansa. Meni je ovo bila super slatka pričica, mada sam nekako više očekivala. Mada, moram da kažem da je naše izdanje grozno urađeno, tako da ću sigurno potražiti i englesko izdanje. Nadam se da će tada Eleonora i Park zasijati u punom sjaju!

  1. Ostani uz mene, Šila O’Flanagan (Sheila O’Flanagan)

Trebala mi je neka ljubavna knjiga, onako da bacim mozak na pašu i da uživam u nedoumici hoće li se mladi uzeti na kraju. Jaoj, kako sam se zeznula. Pride, ovo mi nije prvi put da čitam Šiline knjige, ali ova je treš teške kategorije. Početak je obećavao: devojka iz stroge irske katoličke porodice se zaljubi u dasu, zatrudni pre braka, mladi se uzmu, rodi se devojčica, ali naša junakinja upadne u postporođajnu depresiju. I onda se pojavljuje dever spasilac. I sad ja očekujem neki ljubavni trougao, al dever oženi njenu najbolju drugaricu koja je, opet, zaljubljena u brata naše junakinje. Al to je nemoguća ljubav, jer čovek je katolički sveštenik. Ipak, od trenutka kada se dever oženi drugaricom knjiga postaje beskrajno dosadna. Nije čak ni za plažu jer postoji opasnost da ćete zaspati.

  1. Kainov ožiljak, Dejan Stoiljković i Vladimir Kecmanović

Kao što sam rekla u svojoj vrlo rečitoj recenziji na Goodreads-u: uopšte mi nije jasno zašto sam pomislila da bi ovo mogla da bude dobra knjiga.

Prvo, ja ne podnosim Stoiljkovića i njegovo delo. On i Marko Vidojković su mi dve najneomiljenije face na našoj književoj sceni. Kecmanovićeve knjige nisam čitala, ali su svi nahvalili roman Top je bio vreo, pa sam pomislila da možda ipak grešim što se tiče Stoiljkovića, jer da stvarno ne valja kako piše, Kecmanović ne bi pristao da radi sa njim. Nekad sam stvarno naivna, ne čini vam se?

Druga stvar, junak ovog romana je Ivo Andrić u svojim diplomatskim danima. Sad, to je veće tema koja me zanima, naravno, čim je u pitanju period oko Drugog svetskog rata, ja sam već zagrizla. I sad kao Andrić pronalazi knjigu pod nazivom Kainov ožiljak, čiji je autor austrijski nacista rođen u Bosni. Ja sam očekivala neku akciju poput romana Dena Brauna, dobila sam smor na 332 strane. Dijalozi isprazni, zaplet nikakav, a o karakterizaciji junaka tj. nedostatku iste ne bih ni da počinjem.

Filmovi:

  • Love, Rosie

Jao kako je to divna jedna limunadica. Rosie i Alex su najbolji drugari još iz obdaništa i imaju velike planove za svoje živote, ali onda Rosie zatrudni i planovi koje je imala sa Alexom moraju da sačekaju. Divan film o ljubavi, prijateljstvu, o tome kako ljudi odrastaju. Topla preporuka. Naročito za PMS dane.

  • Just before I go

Ted je odlučio da se ubije. Ne može čovek da obitava više u ovom surovom svetu i odlučio je da ode. Pre nego što sprovede svoju nameru u delo, odlučuje da se vrati u svoje rodno mesto i poravna neke stare račune i onda stvari dobijaju novi smisao. Šta će biti na kraju, nagađate, ali ako budete zaludni bacite pogled. Limunadica, ali fina. Plus, glumačka ekipa je superiška.

  •     The x files

I filmovi i serija. Kad sam tužna i nezadovoljna, ja uglavnom gledam avanture Moldera i Skali. Tako sam i sada: omiljene epizode plus prvi film i delovi drugog. Više ni nedostatak hrane nije bio problem.

Bonus:

Kompletni guilty pleasure: muzika Taylor Swift. Ne mogu da prestanem da slušam Bad blood i Style. Stvarno ne mogu.

Članovi moje porodice uspeli su na kraju da prežive moj oporavak, nadam se da ste i vi preživeli ovaj prvi post. 🙂

Uživajte u narednoj radnoj nedelji.

Do sledećeg čitanja…

6 thoughts on “Ležanje (i režanje)

  1. Pročitao sam jedan stari blog-zapis, kojeg si napisala na temu “idoli” Lena Dunham. Moj je posao priprema i izdavanje knjiga i mislim da je članak odličan iz više razloga. Ukratko, “gravirana slika” ili “idol” je duhovni pojam i obično je čovjeku u našoj kulturi “normalan” i “uobičajen”. No međutim, stvar ima sasvim drugačiju prirodu od “bezazlene” jer je to jedna od glavnih tema u bibliji, samo u mnoooogo različitom kontekstu. Na primjer, ako dijete donese iz škole poster sa rok zvijezdom, to možda ne zvuči opasno. No međutim, ima li šanse da će dijete početi raditi stvari, koje radi osoba sa fotografije postera ? Pa, ako rok zvijezda pije alkohol, hoće li i dijete ?
    Anyways, mislim da ti je blog sjajan i da treba da nastaviš pisati.
    Smo par crtica iz drugačije perspektive.

    Liked by 1 person

  2. Pavao, hvala najlepše na komentaru i crticama iz drugačije perspektive. 🙂 Ideja o idolima se naravano menjala kroz vekove, većina se više i ne osvrće na zapovest koja baš o tome govori, da je stvaranje idola pogrešno iz više razloga. Apsolutno se slažem da problem nastaje kada mlada osoba preuzma sve odlike života osobe kojoj se divi i koju obožava, ali verujem čvrsto da je na nama starijima da, uz poštovanje dečjih izbora, ipak kontrolišemo granice do kojih ta ,,ljubav” ide.
    Hvala još jednom na komentaru i veliki pozdrav. 🙂

    Like

Leave a Reply

