Isidori Sekulić blog duboke odanosti

Jedna od mojih omiljenih spisateljica, Isidora Sekulić, rođena je na današnji dan.  Pokušavam da sebi, a i vama, objasnim kada, kako i zašto sam zavolela najpre njena dela, a zatim i nju. Ne polazi mi za rukom. Sa njom je tako: ili ti prija ili te muči, ali se nijedno od tih osećanja ne da objasniti.
Nema mnogo otkako sam na Fejsu postala član grupe koja okuplja studente koji spremaju ispit iz XX veka. Uz Nastasijevića, Isidora Sekulić se načešće spominje kao kamen spoticanja na putu do položenog ispita. Mogu to da razumem. Njeni tekstovi ne nude brze odgovore i laka rešenja. Sama je za sebe govorila da najviše vremena provodi tražeći pravu reč, onu koja će proisteći iz prethodne i koja će stvoriti sledeću, a sve u cilju da misao bude izneta tako da njome budu zadovoljni i onaj čija je i onaj koji je upija. Zašto bismo mi onda prolazili kroz manje muke?
Što više čitam o njoj, to se manje lagodno osećam dok čitam njena dela. Kao da me hvata neki strah da mi nešto ne promakne, da neku važnu istinu ne propustim. Ali volim taj osećaj, tera me da upregnem sve svoje male, sive ćelije.

A vi? Volite li Isidoru?   



… Neke stvari se ne izgovaraju. Osete se u pokretu, pogledu. 
Nisam stidljiva, ni plašljiva. Neću da ih izgovorim. Ne umem da ih objasnim.
Umorila sam se tražeći reč savitljivu — da ne poruši nevidljivi most, meku — da ti ruke ne umrtvi, reč — muziku, onu tihu koju volimo. A da kažem: “Mi to sebi ne smemo da dozvolimo, ali…”, ili one dve obične koje sam mnogima rekla… mi nismo mnogi. Umorna sam. Od tvog neumornog zagrljaja, šta sam stekla?

I šta ako ne dočekam sutra, a nisam ti rekla?

Isidora Sekulić
Mošrin, 16. februar 1877 – Beograd, 5. april 1958.


2 thoughts on “Isidori Sekulić blog duboke odanosti

Leave a Reply

