Sve što je srce snivalo mlado…

Oh, žao mi te je!
Oh, žao mi te je, iskreno me ljubiš,
i pitaš: da l te ljubim ja?
No, jadnice, tim sama sebe gubiš,
ne mogu da ti kazem da:
I tog je bilo, ljubio sam i ja,
u mladom srcu zivot kipnu mlad,
al oko srca moga žestok oganj bija,
i prekipe života prva slad!
I presta plam, i prevrela je vreva,
i utiša se u srcu kip,
al niotkuda ruke da doleva
u srca moga nedosip!
Jos niotkuda milostive ruke
da svete vlage line u pehar,
nit uzdisajnih otkuda usta da razbude
ispod pepela što još tinja žar.
No kad bih znao da tvoja ruka mala
milosti daje, – kad bih znao,
skino bih s grudi gvozdena mandala,
oko srca bi plamen sjao:
i opet vreva, opet žari znani,
i opet prekip, opet ugas, jao!
Oh, ostavi se, dušo, mahni me se, ma`ni,
jer žao mi te je, žao mi te je, žao.

Laza Kostić
 Kovilj, 31. januar 1841 – Beč, 26. novembar 1910.
6 thoughts on “Sve što je srce snivalo mlado…

  1. Bravo, divan način da se obeleži Lazin jubilej.:)
    Nedavno sam čitala o nastanku ove pesme, u eseju iz knjige “Pesnici i poklonici” prof. Tanje Popović. Laza je čuo tokom svojih diplomatskih dana u Rusiji, bila je veoma popularna i prepevao je. Kakva slučajnost da je baš sada ovde nađem…ako slučajnosti uopšte postoje (Kiš bi nas demantovao).:)

    Like

  2. Kiš bi apsolutno imao pravo, ne postoje slučajnosti. 🙂 Obožavam ovu pesmu i svaki put kad je čitam razmišljam o njenom nastanku. Već sam iskonstruisala priču u kojoj je ona napisana za Julijanu Palanački. 🙂 Premišljala sam se da li da stavim baš ovu pesmu, odlučila sam se u sekundi i evo, sad konačno dođoh do informacije o njoj. 🙂 Hvala ti, knjiga prof. Popović je upravo zauzela prvo mesto na listi za biblioteku. 🙂

    Like

Leave a Reply

