Lutam još, vitak, sa srebrnim lukom…

Uspavanka
Kad šuma svene
ostaće nad njom zvezde rumene.
Ponećeš svud, pošla ma kud,
samo srce svoje gorko.
Vetar studeni puše, ne stidi se mene
nema duše,
ni zakona, ni časti
nad bolom ima vlasti
još samo telo golo.
Sve što sam voleo
umrlo je vičući ime moje
a ja mu ne mogah pomoći.
Zbaci odelo svoje,
U celoj zvezdanoj noći
jedina radost nad bolom
u telu tvom je golom.

Sve nam dopušta tuga.  


Miloš Crnjanski
                                Čongrad, 26. X 1893. – Beograd, 30. XI 1977.                              
4 thoughts on “Lutam još, vitak, sa srebrnim lukom…

  1. Samo da pohvalim blog, pratiću vas i nadalje, odličan izbor tema i sjajan uvodni tekst.
    Pozdrav za koleginice!:)

    P.S.Inače, ja sam takođe završila književnost i sada sam na master studijama iz iste. 🙂
    Ovaj post mi se posebno dopada, jer sam diplomirala na temi Crnjanskog, a i na blogu pisala o njemu. Prvi tekst i podsećanje na Mikicu me baš rastužio. On je bio asistent i mojoj generaciji, pre dve godine. 😦

    Like

  2. Najdraže su pohvale od kolega, to nam je znak da idemo pravim putem. 🙂
    Želele smo samo da obeležimo njegov dan rođenja bez nabrajanja svega što je napisao i naročito bez biografije. U trenutku se ova pesma učila prikladnom, mada nije bilo lako odlučiti se. 🙂
    Mikica je definitivno bio svetla tačka našeg fakulteta, većina nas još uvek ne može da se pomiri sa tim da ga nećemo sretati na hodniku. 😦
    I na kraju, ali ne i najmanje važno, nismo planirale da prođe ovoliko vremena pre nego što odgovrimo na komentare, odlučile smo da jedna preuzme brigu o blogu i dok se dete upoznalo sa tehnikom… 😦

    Like

Leave a Reply

